Feedback-ekspert, konsulent, foredragsholder, forfatter og coach (f. 1972).

Jeg hedder Maj og har tidligere arbejdet med produktudvikling hos en international IT- og teleoperator. Jeg fandt ud af, at mit hjerte brændte mere for dem, som laver produktet fremfor selve produktet, og det ændrede mit fokus fra at udvikle software og systemer til at udvikle mennesker.

Mit fokus er på er på, hvordan vi forholder os til hinanden, og det vi gør sammen. Gode relationer og gode fællesskaber er afgørende for vores trivsel, vores indre drive, og det vi kan præstere sammen. Det vi gør skal give mening og skabe værdi, både for os selv og for andre - det giver de bedste resultater og den største tilfredsstillelse.

I mere end 20 år har jeg kombineret forståelsen for virksomhedens dynamik med menneskets psykologi og guidet mennesker, virksomheder og organisationer til at aktivere deres naturlige talenter og styrker igennem personlig rådgivning og længerevarende forandringsprocesser.

Jeg er certificeret indenfor bl.a. HR coaching, Stress, NLP, Enneagrammet, hypnose, The Work of Byron Katie og adfærdsdesign.


Kunder inkluderer blandt andre:

Ørsted.jpg
Ambercon_logo.jpg
Ishøj.jpg
DISA resized.png
ArthurHotels.jpg
punktbillede.png
tpt-logo2.png
prosa_logo.png
ida-1-logo-png-transparent.jpg
IKOM.png
JAC GENTOFTE
lat_logo2.png
cognifide_logo.jpg
RegionH.png
ksk_logo_medium_org.gif
  • Københavns Kommune:
    - Teknik- og Miljøforvaltning
    - Økonomiforvaltningen
    - Borgerrepræsentationens sekretariat
    - Center for Kræft og Sundhed
    - Center for Beskæftigelse og Integration (CBSI)

  • Ishøj Kommune:
    - Center for Ledelse & Strategi
    - Femkanten (daginstitution)
    - Center for ejendomme
    - Miljørepræsentanternes supplerende arbejdsmiljø-uddannelse

  • Ringkøbing-Skjern Kommune:
    - Personale & Digitalisering
    - Sundhed & Omsorg

  • Haderslev Kommune:
    - Beskæftigelse & Integration

  • Slagelse Kommune:
    - Entreprenørservice

  • Glostrup Kommune:
    - CØPP Politisk Betjening

  • Hvidovre Kommune:
    - Jobcenter

  • Silkeborg Kommune:
    - Socialtilsyn Midt

  • Vejle Kommune:
    - Kernehuset (daginstitution)

  • Gentofte Kommune:
    - Job- Aktivitets- og Kompetencecenteret

  • Frederiksberg Kommune:
    - Bispebjerg hospital
    - Frederiksberg Kommunalforening

  • Solrød Kommune:
    - Uglegårdsskolen

  • Roskilde Kommune:
    - Holmeagerskolen

  • Beskæftigelsesministeriet:
    - Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø

  • Sundhedsministeriet:
    - Lægemiddelstyrelsen

  • Udlændinge- og integrationsministeriet:
    - Center for Administration og Asylindkvartering

  • Uddannelses- og Forskningsministeriet:
    - Økonomistyring

  • Region Midtjylland:
    - Regionshospitalet Gødstrup: Børn og Unge, Kvindesygdomme og fødsler

    - Steno Diabetes Center, Århus

  • Region Sjælland:
    - Ledernetværket for afsnitsledelse
    - Regionshospitalet Sjælland: Øjenafdelingen

  • Region Hovedstaden:
    - Center for Regional Udvikling

  • Københavns Vestegns
    HR - Uddannelse og Udvikling

  • Erhvervshus Nordjylland

  • PROSA
    - København
    - Århus
    - Superhelteseminar

  • HK:
    - HK Danmark, Økonomi
    - HK Hovedstaden
    - HK Inspiration

  • Ingeniørforeningen IDA:
    - Kursusafdeling
    - Lederforum

    - Lederforum, Syd

  • DOF Ledernetværk

  • Bostedet Thea

  • Kofoeds Skole

  • Esrum Kost- og Friskole

  • Den Rytmiske Højskole

  • Gigtforeningen

  • Louis Nielsen A/S

  • Synoptik A/S

  • Siemens A/S Denmark, Smart infrastructure, Sales Operations

  • DISA Industries A/S

  • Mjølner Informatics A/S

  • Alfa Laval, Kolding A/S

  • Lundbeck A/S
    - R&D Project & Business Management

  • Nordea A/S
    - IT Retail Banking

  • Ishøj Hegn A/S

  • Ørsted Wind Power
    - Components & Civil Works

  • Copenhagen Business School

  • ALK-Abello

  • Ambercon

  • TandproTetikeren

  • Ledernes Kompetencecenter A/S

  • Traffic Lab A/S

  • Tamigo

  • Cognifide

  • Arthur Hotels

  • Tivoli, drift & byggeri

  • Business Esbjerg, HR netværk

  • Enneagramstedet

  • Lær at tackle, Komiteen for Sundhedsoplysning

  • ALS, Danmark

  • DTU Kemiteknik

  • Orange:
    - Orange UK
    - Orange Group

  • Lind Capital A/S

  • Kubens Ejendomsadministration

  • Konstruktørforeningen

  • Athenas

  • Tikko


Det siger kunderne:

Henriette Bjørn Nielsen

Forskningschef, Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø
Maj var super stærk fagligt og havde sat sig ind i baggrunden for emnet. Det betyder virkelig meget i vores verden, at folk ikke skøjter, men ved, hvad de taler om.  Folk oplevede, at hun havde sat sig ind i, hvem vi var, og hvor vi var i processen. Maj er nærværende, jordnær og fremstod meget seriøst, men samtidig uhøjtidelig, og det gjorde det nemt for folk at relatere til det hun fortalte.

Ann-Christina Matzen Andreasen

Leder på JAC Gentofte
Danmarks Bedste Arbejdsplads 2021- 22

1000 1000 tak for et konge oplæg!
Det satte så mange tanker igang og spejlede også der, hvor vi kan blive endnu bedre.
Det var fantastisk at mærke JAC’s energi både under og efter dit oplæg.

Helle Invordsen

Souchef, Center for kræft og sundhed
I CKSK har vi netop afsluttet et meget lærerigt feedback forløb med Maj Bjerre over 1,5 år. Alle medarbejder og ledelse deltog i de fem moduler. Det har været med til, at skabe en fælles ramme at tale ud fra. Derudover har det også givet inspiration til, at arbejde videre med den måde vi giver og modtager feedback på.

Ann Fogsgaard

Chefjordmoder,
Regionshospitalet Gødstrup
En super lærerig og udviklende temadag om feedback sammen med Maj Bjerre. Emnet er noget, vi alle kender, men også noget, som vi alle har oplevet, kan være virkelig svært. Vekselvirkningen mellem inputs, fra en meget entusiastisk og tydelig underviser, krydret med forskellige øvelser gave virkelig stof til refleksion både individuelt og kollegialt. Vi har fået helt konkrete værktøjer til at gå i gang. Vi forstår nu i langt højere grad værdien af at få skabt en stærk feedback kultur for både den enkelte medarbejder og for hele vores organisation.

Heidi-Thisgaard_2018_150dpi_online.jpg

Heidi Thisgaard Olsen

Chief People & Culture Officer, Traffic Lab
Maj har i et år været fast konsulent hos Traffic Lab, hvor hun hurtig er blevet en del af organisationen. Maj har med overblik og empati guidet vores medarbejdere og ledelsesteam til bedre selvforståelse både individuelt og som team med fokus på rolle og ansvar i både store og små forandringer i dagligdagen. Den daglige sparring og de fastlagte coaching forløb med både ledere og medarbejdere har været en uvurderlig hjælp i at nå vores mål om at blive en succesfuld og attraktiv arbejdsplads.

Lise.jpg

Lise Byrgiel Jensen

IDA Lederforum Syd
IDA Lederforum Syd havde inviteret Maj til at give input til hvordan kritik og feedback kan bruges som udviklingsværktøj. Maj formåede at fange alle deltagere gennem en række relevante eksempler, krydret med menneskelig varme og humor. Kombineret med professionelt formidlet teori, fik hun skabt et forum, hvor alle bød ind og fik konkrete værktøjer med sig hjem til brug i hverdagen. Vi kan varmt anbefale Maj til alle, der ønsker at blive bedre til at give og modtage kritik og feedback på en konstruktiv måde!

Ambercon_AllanHP.jpg

Allan Hauge Pedersen

Projekt/Teknisk Chef, Ambercon A/S
Vi fik en forrygende dag med feedback, hvor vi blev fyldt op af konkret info om emnet og gik meget inspirerede og motiverede fra kurset. Som underviser formåede Maj at føre os sikkert gennem dagen. Der blev vekslet godt mellem teori, rundbords-snakke og praktiske øvelser – det hele krydret med et glimt i øjet og sans for dynamikken i rummet. Kurset levede til fulde op til vores forventninger, og jeg kan på det varmeste anbefale Maj hvis en mere effektiv feedback-kultur, og hermed forbedret samarbejde, står højt på ønskelisten.

Jan Hemmingshøj

Manager Electrical Design Dept., DISA A/S
Vi har fået et fælles sprog, som gør, at kritikken ikke bliver personlig, men holder fokus på de processer, vi vil optimere. Vi har fået nogle fælles regler for, hvordan vi formulerer os, når vi giver og modtager feedback. Medarbejderne skal vide, at når vi f.eks. inddrager dem i undersøgelsen af fejl, så er det ikke for at pege fingre af dem, men fordi de har en nyttig viden om processerne, som vi kan bruge fremadrettet.

 
Stephanie.jpg

Stephanie M. Jensen

Arrangør af PROSA Superhelteseminar
Jeg har haft fornøjelsen af at deltage i tre af Maj’s workshops, og jeg er overrasket over, hvordan hun altid giver mig noget med hjem at tænke over og motivation til at vide og udforske mere. Hendes måde at undervise på er uformel og afslappet og men altid interessant fordi hun engagerer deltagerne. Maj holder sig til et meget praktisk og håndgribeligt niveau og giver altid værktøjer med, som du kan bruge med det samme.

Gitte Naundrup

Udviklingskonsulent hos Ledelse og Strategi, Ishøj Kommune
Vi har i Ishøj Kommune haft den store fornøjelse af at samarbejde med Maj Bjerre. Det var en succes! Vi kørte et forløb med ledere og udvalgte medarbejdere fra alle afdelinger i kommunen. Efterfølgende har flere afdelinger haft Maj ude til yderligere workshops.

MiroW.jpg

Miro Walker

CEO Cognifide
I’d highly recommend Maj as someone with deep understanding and appreciation of what makes people work in a role. Best of all, Maj wasn’t afraid to challenge our assumptions and approach head-on, ensuring the best possible outcome.

Marie Herborn

Biblioteks-, biografs- og musikleder i KULTURIUM, Ishøj Kommune
Vi har igennem de seneste år haft stort fokus på at give feedback på en god og konstruktiv måde. Men det er også vigtigt, at man som medarbejder kan bære over med at få feedback på en måde, der umiddelbart virker uhensigtsmæssig og alligevel sige: 'Hvad kan jeg lære af det?’ På det seneste seminar med Maj Bjerre har fokus særligt været på at modtage feedback.



Berit Boss Brøndum, HR- & Administrationschef,
Kovsted & Skovgård

”Tak for et virkeligt godt oplæg, som på alle måder levede op til vores ønsker.”


Christina Hedegaard Kildevang, HR og Kommunikation, Ringkøbing-Skjern Kommune
Det var en virkelig god dag, som har fået mange roser fra kollegerne.


Anette Sønniksen, Local HR Business Partner, Alfa Laval Kolding A/S
“Lederne synes det var godt, og det var fedt, at du var så fleksibel i din tilgang og kunne rykke rundt udfra hvad der blev sagt. Det er fint, at der var en praktisk og teoretisk balance, og de fik nogle værktøjer, de kan gå videre med ude at føle, at nu skulle til at gøre en helt masse om.”


Oscar Bloch, Leder, Femkanten i Ishøj Kommune
“1000 tak for en god og inspirerende lørdag. Der er kommet virkelig gode tilbagemeldinger i løbet af i dag. Personalet har følt, at det var virkelig godt, relevant og interessant – og at din formidling har nærværende og ”ikke-teori tung”, men på et niveau hvor alle kunne være med. Ros til dig for at holde det praksisnært.”


Søren Henriksen, Centerchef for ledelse og strategi,
Ishøj kommune
“Der har været rigtig gode tilbagemeldinger fra alle, som fandt dine oplæg både inspirerende, lærerigt og brugbart i både arbejdsliv og privatliv.”


Astrid Strandly Henriksen, Borgerrepræsentationens sekretariat.
“Dit foredrag leve i høj grad op til vores forventninger. Du har sat mange tanker i gang, og vi har til formiddag haft første møde i vores teams om, hvordan vi kan prøve at implementere nogle af dine redskaber.”


Ann Sloth Hansen, People & Culture, Business Partner
”Tak for sidst - der har været god tilslutning til FEEDBACK-bogklub, og jeg har fået god feedback på dit oplæg.”


Stina Nordsborg, Kontorchef for Økonomistyring, Uddannelses- og Forskningsministeriet
”Det var i høj grad brugbart og lærerigt.”


Kirsten Kaas, Leder af Kofoed Skole om feedback-workshop
Tak for i går. Det var en rigtig god dag, og deltagerne var virkelig glade for det.”


Nicolaj Holm Ravn Faber, Chef rådgiver hos Komiteen for Sundhed og Udvikling
“Maj Bjerre Tak for inspirerende oplæg. I dag arbejder instruktørerne videre med dine 'æbler'. Lige nu giver de hinanden gode råd til, hvordan man forbereder sig på at modtage kritik, så man får mest ud af den.”


Peter Cavling, Direktør hos TandproTetikeren
”Endnu en gang tak for et inspirerende foredrag, hvor du fik fremhævet præcist det, jeg havde håbet på.”


Lulu Pedersen, PROSA – Forbundet af IT-professionelle
“Maj Bjerre har været fast oplægsholder for vores medlemmer siden 2012. Hun er en kyndig, troværdig og rolig fremlægger, som også formår at skabe rum for deltagernes spørgsmål og input.”


Mai-Britt Iversen, Netværks- og eventansvarlig Business Esjberg
”Tak for i dag, det var rigtig godt og helt sikkert noget virksomhederne kommer til at arbejde videre med.”


James Salmon, Group Manager at Orange UK
“Maj has a very positive approach to her work which influences those working with and around her. Maj delivers, and she does it in a fun and involving way”.


Flemming Nielsen, CEO Prosedo
”Jeg har benyttet mig af Maj Bjerre’s kompetencer i flere forbindelser, både i mit nuværende konsulentfirma og som direktør for Kuben Ejendomsadministration. Jeg oplever, et stort udbytte af den undervisning Maj leverer. Ud over en stor faglig kompetence og gode formidlingsevner, besidder Maj en sjælden evne til også at tænke forretning. Jeg kan anbefale Maj, som en, der levere varen med stor entusiasme og gennemslagskraft.”


Lisbeth Bonke Thøgersen, Brugsforeningernes Arbejdsgiverforening om foredraget “Er dine medarbejdere stressede?”
"Du får meget viden på kort tid. God atmosfære, dejligt uformelt, super undervisere, der ved hvad, de taler om."


Patrick Rønning, Founding partner hos Signifly
"Et godt arrangement, hvor man bestemt ikke falder i søvn. Stress er samtaleemne alle steder, og et foredrag som dette får konkretiseret og åbnet op for vigtigheden i at tage styring som leder".

Anna Brændstrup Steffensen, Tilsynskonsulent, Socialtilsyn Midt
“Det var et rigtig vellykket arrangement, og et inspirerende springbræt til vores videre arbejde med at give og modtage feedback i organisationen. Tusind tak for det.”


Trine Renner Grundahl, Senior Manager, Mjølner Informatics
”Tak for en lærerig og interessant workshop og foredrag – super med så mange forskellige øvelser. Vi har fået mange positive tilbagemeldinger. Glæder mig helt vildt til at arbejde videre med feedback.”


Line Øris, Erhvervshus Nordjylland
Endnu en gang tak for en virkeligt god og lærerig formiddag med dig. Jeg har fået mange positive tilbagemeldinger allerede. Vi vil følge op på dagen og drøfte, hvordan vi kan arbejde videre med vores feedback-kultur.”


Sara Marie Hebsgaard Offersen, Steno Diabetes Center Aarhus
“Tak for et rigtig godt arrangement. Det var informativt og spændende og har givet os lidt at tænke over og arbejde videre med.”


Gitte Willemoe Matzen, Marketing & Digital director, Synoptik A/S
“Tusind tak for en fantastisk inspirerende formiddag.”


Kenneth Andersen, Økonmichef, HK Danmark
“Mange tak for et godt oplæg, som gav virkelig gode refleksioner, stof til eftertanke og noget at arbejde videre med.”


Stig Skov Mortensen, Viceforstander, Den Rytmiske Højskole
“Vi fik en masse med, som nu gør, at vi sammen kan gå i gang med at formulere spilleregler eller lignende for den gode kritik / feedback. Det glæder jeg mig til.”


Leon Mitchell, Skoleleder, Holmeagerskolen

“Tak for et inspirerende og tankevækkende oplæg”


Linda Jensen, Chefkonsulent hos Ledelse og strategi, Ishøj Kommune
“Vi har på workshoppen delt erfaringer, tips og tricks og snakket roller og relationer med henblik på, hvordan vi løser kerneopgaven i fællesskab, så vi spiller hinanden gode.“


Johnny Weilgaard, Fysioterapeut, Center for Kræft og Sundhed
”Tak for et fantastisk og givende forløb.”


Helle Hessellund Bisholm, COO, Arthur Hotels
”Tusinde tak for en skøn aften – bred enighed over hele linjen…”


Merete Jensen, Chef-konsulent hos Executive Outplacement, Lederne
Jeg har brugt Maj son indlægsholder på mine netværksmøder, temaet var Feedback og hvordan modtager vi feedback og spørger efter den. Det gjorde Maj rigtig godt med klare og troværdige budskaber. Folk gik ud af lokalet med viden om feedback og ikke mindst god energi af et spændende og givende indlæg.”


Jesper Frederiksen, Head of Components & Civil Works, Wind Power Procurement, Ørsted
”Vi synes, Maj havde målrettet det fint til vores brug og vi gik alle derfra med nye læring. Og vi ser frem til at læse bogen.”


Anette Larsen, konsulent, Gigtforeningen
”Vi har i Gigtforeningen haft meget stor glæde af Majs evner som coach og facilitator. Maj er i stand til i imponerende grad at holde fokus rettet mod det væsentlige, på trods af de udfordringer, der ofte pludseligt opstår på en arbejdsplads. Hun er vedholdende og empatisk med en veludviklet evne til at ramme plet i sine valg af metoder og redskaber. Vi har følt os meget trygge og er samtidig blevet  tilpas udfordret i vores professionelle og personlige udvikling.”


Frederik Jensen, tidligere PLATON A/S
Det gav et nyt aspekt i vores hverdag. Jeg håber det er noget, vi kommer til at arbejde videre med, så vi også udvikler os på den menneskelige side - og ikke kun den tekniske. Vi vil være de bedste indenfor vores område, og jeg tror at arbejdet med feedback kan være med til at styrke vores position. En måde at komme i gang med feedback er at implementere det, som en naturlig del i vores projekter.”